Thuis in DrentheTHUIS IN DRENTHE 2020

opdracht:
eindredactie magazine
opdrachtgever:
Het Drentse Landschap

Toen in mei 2020 het einde van de lockdown leek te naderen, kwamen Sonja van der Meer en Paulien Zomer van Het Drentse Landschap op het idee een magazine te maken voor de tijd erna. Heel praktisch om inwoners en bezoekers informatie te geven over de spelregels in de Drentse natuur in tijden van corona.
Ze bedachten vervolgens dat je zo’n krant ook heel goed kon gebruiken om bezoekers te laten zien wat je de komende zomer allemaal in Drenthe kon komen doen. Zo kregen de musea de kans om een breed publiek te informeren over hun programma de komende tijd. Zo’n twintig maakten er graag gebruik van. Uiteraard gebruikten we het magazine ook om de aanbod van Het Drentse Landschap aan een breed publiek te presenteren.

‘Thuis in Drenthe’ bedachten we als titel voor het twaalf pagina’s tellende magazine op weekend-formaat. Paulien Zomer van Het Drentse Landschap organiseerde de productie, en ik nam de eindredactievoor mijn rekening. De krant is tot stand gekomen met behulp van een bijdrage van de Nationale Postcodeloterij.
In een oplage van 50.000 exemplaren kon ‘Thuis in Drenthe’ begin juli verspreid worden via de toeristische Informatiepunten, de informatiecentra van Het Drentse Landschap en tal van vakantieparken en recreatiebedrijven in Drenthe. (juli 2020)